Fizyoterapi Ne İş Yapar?

Fizyoterapi ne iş yapar: Fizyoterapi; kas ve iskelet sisteminde oluşan ve hareket kısıtlılığına neden olan hastalıkları tedavi eder.

Kas ve iskelet sisteminde doğuştan gelen ya da sonradan hastalıklara, travmalara ve kazalara bağlı oluşan sağlık sorunları beraberinde hareket kısıtlılığını da getirmektedir. Bu hastalıkların tanı ve tedavi sürecini planlayan, kas ve iskelet sisteminde oluşan kronik ağrıların giderilmesi için tedavi yöntemleri uygulayan bölüm fizyoterapi bölümüdür.

Hastaları fiziksel olarak detaylı muayene eden fizyoterapi uzmanları, daha sonrasında hastaların sağlık öyküsü ve şikayetleri doğrultusunda kişiye özel tedavi planlaması yapmaktadır. Birçok nedene bağlı olarak meydana gelen hareket bozuklukların giderilerek hastanın yaşam kalitesinin arttırılması için fizyoterapi uzmanları rehabilite hizmetleri sunmaktadır.

Fizyoterapi Ne İş Yapar: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ne İş Yapar?

Fizyoterapi ne demek: Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında eğitim alan uzman hekimlere “fizyoterapist” adı verilmektedir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık hizmetleri sunan fizyoterapistlerin öncelikle görevi hastaların fiziki durumlarını detaylı olarak değerlendirerek muayene aşamasını gerçekleştirmek ve ardından en doğru tedavi planlamasını yapmaktır.

Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü, bir tıp alanı olmakla birlikte hastaların fiziksel kayıplarını saptayarak bu noktada yine hastaların fiziksel durumunu göz önünde bulundurarak en doğru tedavi planlamasını birtakım egzersizler, teknolojik cihazlar ile uygulamaktadır.

Fizyoterapi Ne İş Yapar: Fizyoterapi Mezunu Ne İş Yapar?

Fizyoterapi mezunu, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında eğitim gören uzman hekimdir. Hastanın hareket kaybına yönelik detaylı fiziki muayenelerin ardından hastaya özel kişiselleştirilmiş tedavi planını yapan fizyoterapi mezunu, hastanın yaşam standardını yükseltmek amacıyla hem hastaya hem de hasta yakınlarına tedavi süreci hakkında detaylı bilgilendirme yapmaktadır.

Fizik tedavi, tek seferlik değil hastanın şikayetleri giderilene kadar seanslar halinde devam eden sürekli bir tedavi yöntemidir. Dolayısıyla da fizyoterapi mezunu, hastaya seanslar halinde tedavi yöntemi uygularken diğer yandan her seansta hastanın iyileşme sürecini de yakından takip etmektedir.

Fizyoterapi Ne İş Yapar: Fizyoterapi Teknikeri Ne İş Yapar?

Fizyoterapi bölümü teknikeri, 2 yıllık önlisans programı olan Fizyoterapi Teknikerliği bölümünden mezun olmuş olan sağlık personelidir. Eğitim süresince kas ve iskelet sistemi, insan anatomisi ve benzeri gibi dersler alan fizyoterapi teknikeri, bu noktada hastalara tedavi sürecinde fizik tedavi uygulamaları yaptırmaktadır.

Kazalara, hastalıklara ya da travmalara bağlı olarak hareket engeli oluşmuş hastalara fizik tedavi egzersizleri uygulana fizyoterapi teknikeri; tüm uygulamalarını fizyoterapist ve uzman fizyoterapi doktor eşliğinde ya da yönlendirmesiyle yapmaktadır.