Fizyoterapi Doktoru

Fizyoterapi doktoru, tıp fakültesi eğitiminden sonra en az 4 yıl fiziksel tıp eğitimi alan ve kas-iskelet sistemi hastalıklarına bakan uzman doktordur.

Hastalıklara, yaşlanmaya ya da birtakım travmalara bağlı olarak sinir sisteminde, kas ve iskelet sisteminde bireylerin hareket özgürlüğünü kısıtlayan engellilikler meydana gelebilir. Bu gibi durumlarda sinir sistemi, kas ve iskelet sistemi üzerinde ilaç tedavisinden çok farklı olarak egzersizler ile tedavi hizmetleri veren fizyoterapi doktorlarına başvurulmalıdır.

Kas ve iskelet sistemi hastalıklarının tanı ve tedavi sürecini yöneten fizyoterapi doktorları, bu alanda uzun yıllar boyunca eğitim almış uzmanlardır. Dolayısıyla da eklem ve kaslarda meydana gelen ağrı, deformasyon ve hareket kısıtlılığı gibi sorunlarda mutlaka fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında eğitim almış uzman fizyoterapistlere başvurulmalıdır.

Fizyoterapi Doktoru Ne Yapar?

Fizyoterapi doktorları aynı zamanda fizik tedavi ve rehabilitasyon doktorları olarak da bilinir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon alanının geniş bir kapsama sahip olması aynı zamanda fizyoterapi doktorlarının iş yükünün ve uzmanlık alanının da genişlemesine ortam hazırlamıştır.

Kanser ve benzeri gibi hastalıklar, yaralanmalar, sakatlıklar ya da yaşlılık gibi durumlar zaman zaman bireylerde fiziksel güçsüzlükle birlikte hareket özgürlüklerinin kısıtlanmasına da neden olmaktadır. Fizyoterapi doktoru ise bu şikayetleri olan bireylerin tanı ve tedavi sürecini planlayarak bireylere özel tedavi programlarının uygulanmasını sağlayan uzman kişi olarak tanımlanır. Fizyoterapi fiyatları kişin durumuna göre farklılık gösterebilmektedir.

Fizyoterapi Doktoru Nasıl Olunur?

Fizyoterapi doktoru, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında uzmanlaşmış doktordur. Dolayısıyla da fizyoterapi doktoru olabilmek için öncelikle tıp eğitimi veren lisans fakültelerinin “Fizyoterapi ve rehabilitasyon” ya da “Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon” olarak isimlendirilen fakültelerinde 6 yıllık eğitimin başarıyla tamamlanması gereklidir.

Fizyoterapi doktoru olarak çalışmak için genellikle deneyim ve uzmanlık ön plandadır. Bu nedenle de 6 yıllık Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon lisans bölümünü başarıyla tamamlayan fizik tedavi doktorlarının ayrıca 4 ila 5 yıl arasında fiziksel tıp ve rehabilitasyon alanında uzmanlık eğitimi alması gereklidir. Dolayısıyla da uzman bir fizyoterapi doktoru olmak için sadece FTR mezunu olarak “Fizik tedavi doktoru” unvanını almak yeterli olmayacaktır.