Hadımköy Disleksi

Hadımköy disleksi nedir? Disleksi belirtileri nelerdir? Disleksi tedavisi var mıdır? Disleksi’ye dair tüm merak edilenler ve cevapları!

Disleksi, tıp alanında “öğrenme güçlüğü” olarak tanımlanır. Beynin dil ile koordinasyon sağlayan bölümlerini ciddi oranda etkilediğinden bireyde özel öğrenme güçlüğü meydana gelir. Disleksi olan bireyler; yazılı ve sözlü olarak kendini ifade ederken, okuma yaparken hayat boyu süren bir güçlük çekerler.

Bireylerin karşı karşıya olduğu bu güçlükleri özel eğitimler ile en aza indirmek mümkündür. Bu özel eğitimler sayesinde bireylerin dil becerileri geliştirildiğinden bireyler, günlük hayatta yaşadıkları zorlukların üstesinden gelebilirler.

Birçok durumda olduğu gibi dikleksi için de erken teşhis önemlidir. Erken teşhis ile birlikte vakit kaybetmeden özel eğitime başlayan bireylerin beceri gelişimi, okul öncesinde sağlandığından eğitim hayatları daha başarılı geçmektedir.

Hadımköy disleksi rehabilitasyon merkezi, alanında uzman kişiler tarafından disleksi eğitimlerini başarılı düzeyde sunan bir merkezdir.

Hadımköy Disleksi: Disleksi Nedir?

Beyin ile dil arasındaki koordinasyonu etkileyen bir özel öğrenme güçlüğü olarak tanımlanan disleksi, okuma ve yazma becerilerini olumsuz yönde etkileyerek bireyin okuma ve yazma becerisini geliştirmesini engeller.

Disleksi genellikle çocuk yaşlarda saptanır. Bu tanının konulduğu çocuklar aynı yaş grubundaki diğer çocuklar ile aynı zekâ seviyesinde olsa da sözlü ve yazılı iletişimde büyük öğrenme güçlüğü çeker. Ayrıca bu çocukların yaşadığı zorluklardan birisi de sözlü iletişim sırasında sesleri ve harfleri anlamlandıramamaktır. Bu nedenle de diskleksili çocuklarda dikkat ve hafıza sorunları görülür.

Hadımköy Disleksi: Disleksi Belirtileri

Disleksi belirtileri, bilinçli ebeveynler tarafından kolaylıkla görülebilecek belirtilerdir. Eğer yaşıtları ile kıyaslandığında konuşma gelişimi gerideyse, uzun kelimeleri telaffuz etmekte zorlanıyorsa, cümle kurarken kelimeleri yanlış sıralıyorsa kelimeleri doğru yerde kullanamıyorsa bu belirtiler karşısında disleksi şüphesi göz önünde bulundurulmalıdır.

Sayılan bu belirtilerin hepsinin eksiksiz görülmesi aynı zamanda kesin disleksi tanısı konulacağı anlamına da gelmez. Dolayısıyla da bu belirtiler gözlemlendiğinde kesin teşhis için mutlaka alanında uzman kişilerle mutlaka iletişime geçilmelidir.

Hadımköy Disleksi: Disleksi Tedavisi

Günümüzde henüz tıp alanında disleksiye yönelik tedavi edici yöntem bulunmuş değildir. Doğuştan gelen ve yaşam boyu devam eden disleksi, bir hastalık değil sadece özel öğrenme güçlüğüdür. Dolayısıyla da ilaç tedavisi yoktur.

Disleksiye yönelik tedavi yöntemi olmasa da semptomların derecesini minimuma indirmek ve bireyin hayatını kolaylaştırmak için bir takım özel eğitim ve terapi uygulamaları yapılır. Bu terapi ve eğitimler sayesinde bireylerin okuma, yazma ve konuşma becerilerinin gelişmesi sağlanır.