Hadımköy Duyu Bütünleme

Hadımköy duyu bütünleme, duyusal uyaranlara gerektiğinden fazla ya da az tepki veren kişilerin bu zorluğu aşması amacıyla hizmet veren bir tedavidir.

Duyu bütünleme esasında duyu organları vasıtasıyla algılanmakta olan uyaranların işlenmesi ve uyaranlara tepki verme serüvenidir. Lakin bazı bireyler bu uyaranlara daha az ya da daha fazla tepki verir. Beklenenden farklı olan bu tepkilere duyu bütünleme bozukluğu denir.

Duyu Bütünleme Bozukluğu

Emekleme, yürüme gibi günlük alışkanlıklar duyu bütünlemenin gelişimidir yani normal gelişimin bir parçasıdır. Bazı çocuklarda bu gelişim ilerlememektedir.

Duyu bütünleme bozukluğuna sahip bireylerde beynin, duyular vasıtasıyla gelen bilgileri almakta ve bu bilgilere yanıt vermekte güçlük çektiği gözlenmiştir.

Kalabalık korkusu, gıdaların dokularından dolayı bazı yiyecekleri yememe, temas korkusu ve kıyafet kumaşlarının verdiği hissiyattan oldu giyinmede rahatsızlık gibi pek çok farklı belirtisi olan bir durumdur.

Duyu Bütünleme Eğitimi

Hadımköy duyu bütünleme eğitimi, çocukların duyusal uyaranlara karşı uygun tepkiler vermesini sağlayacak sakinliği kazanmaları gibi becerileri geliştirmeyi amaçlayarak yaşam kalitelerini artırmayı önceler.

Bu eğitime erken başlanması, çocuğun gündelik işlerine daha rahat devam edebilmesini sağlar. Tabii, yetişkinler için de uyarlamalar yapılarak eğitimden yarar sağlanması söz konusudur.

Hadımköy Duyu Bütünleme Terapisi

Duyu bütünleme terapileri, çocukların duyularını homojen biçimde kullanmayı öğrenmeleri konusunda oldukça yardımcıdır. Çünkü bu terapiler iletişim, eğitimsel ve davranışsal olarak bireyi geliştirecek şekilde tasarlanır.

Çocuğun bir terapist gözüyle değerlendirilmesi ile terapi süreci başlar. Değerlendirmenin akabinde çocuğun gelişimini destekleyecek faaliyetleri içeren bir program planlanarak terapi serüvenine başlanır.

Hadımköy duyu bütünleme terapileri ve eğitimlerinden yararlanmak için merkezimizle iletişime geçerek daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bebeklerde Duyu Bütünleme Bozukluğu Belirtileri

Bebeklerde duyu bütünleme bozukluğu belirtileri, çocuklara göre daha zor anlaşılmaktadır. Ebeveynlerin, olabilecek belirtileri iyi bilmesi ve bebeklerini itina ile gözlemlemeleri sonucunda duyu bütünleme bozukluğunu fark etme ihtimalleri yüksektir. Bu belirtiler şunlardır:

-Bebeği kucağa aldığında ağlama

-Yatağındaki yorgana ya da çarşafa sımsıkı sarılarak uyuma.

-Hızlı hareketlerden ve havaya kaldırılmaktan hoşlanmama

-Bazı sesler yüzünden gereğinden fazla korkma

-Yüksek aydınlık veren ışıkların olduğu ortamda ağlama.

-Emme, çiğneme ve yutma gibi eylemleri gerçekleştirme de oldukça zorluk çekme