Hadımköy Otizm

Hadımköy Otizm, bir diğer adıyla otizm spektrum bozukluğu genel anlamda karmaşık bir gelişimsel süreç olarak adlandırılmaktadır.

İlk çocuk çağlarında teşhisi konulan bu hastalığın en belirgin bulguları 2 veya 3 yaşlarında ortaya çıkmaktadır. Etkileri ise kişiden kişiye farklılık göstermesiyle de eğitim ve terapi de buna bağlı değişiklik göstermektedir.

Hadımköy Otizm Ne Demek?

Otizm nedir sorusunu soran kişiler için otizmin bir hastalık olmadığını söylemek gerekmektedir. Genellikle erken çocukluk döneminde ortaya çıkan bir gelişimsel farklılık olarak adlandırmak daha doğru bir yaklaşımdır.

Hadımköy Otizm, çocuklar etkileşimlerinde ve bilişsel hareketlerinde zorlanabilmektedir. Çoğu zaman toplumun gördüğünün aksine otizmli çocukların dış görünüşleri ve motor becerileri diğer kimselerden farklı değildir.

Otizm Çeşitleri

Otizm nedir, belirtileri nelerdir diye yapılan birçok araştırma söz konusudur. Otizm tanısı koymak için ilk olarak otizm testi yapılması gerekmektedir. Bunlar; otizm tarama testi, m-chat, cars derecelendirme sistemi, leiter testi, pep3 testi ve iki yaş tarama testidir.

Testlerin yapılmasının ardından otizm bozukluğunun birden çok bulunan çeşitlerinden hangisi olduğuna bakılır.

Hadımköy otizm bozukluğunun birden çok çeşidi bulunmaktadır. Günümüzde ağır, orta ve hafif olmak üzere üç çeşidi vardır. Otizm çeşitleri şu şekilde sıralanabilir:

• Hafif otizm vakalarında hafif otizm belirtileri gözlenmektedir. Otizm bozukluğunda yalnızca bir kısmının ya da spesifik belirtilerin yoğun görülmediği haller mevcuttur.
  • Orta dereceye sahip otizmlilerde ise belirtilerin büyük bir kısmı yer almaktadır. Erken yaşlarda fark edilip destek verilmesiyle çocuğun günlük hayatında değişiklikler görmek mümkündür.
  • Ağır otizm tanısına sahip kişilerde belirtilerin neredeyse hepsi yoğun şekilde görülmektedir. İlerleyen hayatında başta iletişim sorunlarında ve diğer faktörlerden etkilenme düzeyinin azaltılması için destek şarttır.

Otizm gelişimsel bozukluğun bir diğer çeşidi Atipik Otizm olarak adlandırılmaktadır. Otizmde olduğu gibi sosyalleşmede sorun  yaşamasına, kendini ifade etmede ve iletişim kurmakta zorlanmasına sebep olmaktadır. Ayrıca takıntılı davranışlar sergilemesine de yol açar.

Hadımköy Otizm Tedavisi

Hadımköy otizm bozukluğunun tedavisi için yapılan araştırmalarda olumlu bir yanıt görebilmek mümkün değildir. Otizmi ortadan kaldırabilecek herhangi bir tedavi bulunmamaktadır. Buna karşın ailelere otizm ile yaşamanın nasıl olduğunu eğitim ve terapi programları ile anlatmak gerekmektedir.

Eğitim ve terapilerin sayesinde otizm spektrumlu çocuklar sosyalleşmekte hatta daha başarılı olabilmektedir. Gerekli görüldüğü durumlarda dikkat eksikliği, uyku bozukluğu ve öfke gibi sorunlarda ilaç tedavisi düzenlenmektedir. Uygun tedaviyi bulmak için almak ve tedavi yöntemlerini öğrenmek için Hadımköy Otizm merkezine danışabilirsiniz.