Arnavutköy Fizyoterapist

Arnavutköy fizyoterapist, ağrıyı hafifletmek ve işlevi düzeltmek için çeşitli tedaviler kullanarak veya kalıcı yaralanma veya hastalık durumunda, herhangi bir işlev bozukluğunun etkilerini azaltmak için hastanın yaşam kalitesini iyileştirmeye odaklanır.

Birçok insan fizyoterapistlerin çoğunlukla sırt ve sporla ilgili yaralanmalarla çalıştığına inanmaktadır, ancak bu her zaman için doğru değildir. Fizyoterapistler, yaralanma, hastalık ve yaşlanmadan kaynaklanan fiziksel sorunlardan muzdarip insanlara tedavi sağlayan yüksek eğitimli sağlık uzmanlarıdır.

Arnavutköy Fizyoterapist: Fizyoterapi Nedir?

Fizyoterapi, yaralanma, hastalık ve bozuklukların ilaç ve cerrahi üzerine egzersiz, masaj, manipülasyon ve diğer tedaviler gibi fiziksel yöntemlerle tedavisidir.

Fizyoterapi, çok sayıda durum için etkili bir tedavi olabilir ve aşağıdaki tedaviler, çeşitli ameliyatlardan sonra iyileşme süresini azaltmaya yardımcı olabilir.

Fizyoterapistler, spor hekimliği, çocuk sağlığı (pediatri) ve kadın sağlığı dahil olmak üzere birçok farklı alanda uzmanlaşabilirler ve bu parametreler dahilinde üç farklı uygulama alanı vardır. Bunlar:

Ortopedik fizyoterapi: Burkulma, sırt ağrısı, artrit, suşlar, inkontinans, bursit, duruş problemleri, spor ve işyeri yaralanmaları gibi durumların yanı sıra hareket kapasitesinin azalması gibi durumların tedavisinde kullanılır. Ameliyat sonrası rehabilitasyon da bu kategoriye dahildir.

Nörolojik fizyoterapi: Bu, felç, omurilik yaralanmaları, edinilmiş beyin yaralanmaları, multipl skleroz ve Parkinson hastalığı dahil olmak üzere sinir sistemi bozukluklarını tedavi etmek için kullanılır. Beyin ameliyatından sonra rehabilitasyon için de kullanılabilir.

Kardiyotorasik fizyoterapi: Astım, kronik bronşit, amfizem ve diğer kardiyo-solunum bozukluklarının tedavisinde kullanılır.

Arnavutköy Fizyoterapist: Fizyoterapist Nasıl Olunur?

Fizyoterapistler, fizik tedavi uzmanları tarafından konulan tanı ve tedavi programını uygulamakla sorumlu uzmanlardır. İşlerinin yapısı gereği, fizik tedavi doktorları da dahil olmak üzere, hemşireler, sosyal hizmet uzmanları ve terapistler gibi farklı uzmanlarla uyum içinde çalışırlar.

Arnavutköy Fizyoterapist olmak isteyenlerin öncelikle, fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü olan üniversitelerde, ilgili bölümden başarılı bir şekilde mezun olmak gerekmektedir. Mezun olduktan sonra alanda çalışmaya başlayabilirler.

Bir fizyoterapistin karşısındaki anlama becerisi, yeterli seviyede anatomi bilgisi olması, hastanın ihtiyaçlarına ve taleplerine saygılı olması ve gerekli teknik ekipmanları kullanabilecek seviyede bilgi olması gerekmektedir.

Devlet hastaneleri, şirketler, sivil toplum kurumları ve özel rehabilitasyon merkezleri gibi birçok farklı alanda çalışma şansına sahiplerdir.