Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Fizik tedavi ve rehabilitasyon herhangi bir nedenden dolayı oluşan fonksiyon kayıplarının tekrar kazanılması için yapılan tedavidir. Birçok yöntem ve araçla uygulanan bu tedavilerde bireyde oluşan ağrıların önü kesilir ve yavaş yavaş iyileşmesi sağlanır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon multidisipliner bir yaklaşım olup, diğer tüm tıp alanları ile koordineli olarak çalışır. Hastanın değerlendirilmesi, tanı konulması gibi işlemlerin hepsinde birçok uzman görev yapar. Tedavinin uygulanmasında fizyoterapistler bu bilgiler sayesinde hastanın kaybettiği fonksiyonları daha kolay iyileştirir.

Arnavutköy ve Hadımköy bölgelerinde fizik tedavi uygulamaları yapan kurumlar bulunmaktadır. Bu kurumlarda birçok fiziksel hastalığın tedavisi yapılır. Ayrıca kullanılan teknolojik araçlar sayesinde tedavinin başarı oranı artırılır.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Nedir?

İnsan vücudunda yer alan kaslar, sinirler ile iskelet sisteminde meydana gelen fonksiyon kayıplarını gideren uygulamalara fizik tedavi ve rehabilitasyon denir. Çoğunlukla ortopedik problemler, fıtık, felç, ağrı, kireçlenme ve ameliyat sonrası gelişen fonksiyon bozuklukları ve ağrıların giderilmesi, önlenmesi için uygulanır.

Günümüzde fizik tedavi alanında yeni yeni birçok tedavi seçeneği oluşturulmuştur. Bunlar arasında en çok tercih edilenler teknoloji ile gelişen tedavilerdir. Teknolojik tedaviler kişinin daha hızlı tedavi olmasını ve normal yaşamına en kısa sürede devam etmesini sağlamaktadır.

Arnavutköy ve Hadımköy çevresinde uygulanan tedavilerden birkaçı aşağıda yer almaktadır:

• Şok tedavisi
  • Robotik yürüme tedavisi
  • Termoterapi
  • Şok terapi
  • Soğuk hidroterapi
  • Tranksiyon aletleri

Fizik tedavide en çok kullanılan tedaviler yukarıda yer almakta olup, bu tedavilerin haricinde daha birçok tedavi bulunmaktadır. Günümüzde bu tedavileri almak için devlet hastaneleri ücretsiz olduğu için oldukça yoğun olup, özel hastanelerden, özel fizik tedavi merkezlerinden faydalanılabilir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Neye Bakar?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon ilgilendiği birçok rahatsızlık bulunmaktadır. Bireyin hayat sağlığını etkileyip, fiziksel olarak rahat hareket etmesini sınırlayan problemleri fizik tedavi ile kontrol altına almak mümkün.

Fizik tedavinin ilgili olduğu alanlar başta iskelet sisteminde meydana gelen rahatsızlıklar olsa da doğuştan gelen birçok genetik hastalık içinde uygulamalar yapılır. Bu uygulamalar sayesinde bireyin yaşam konforu artarken, bazı dönemler fizik tedaviye devam etmesi hayatının her anında sağlıklı kalmasına yardımcı olacaktır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarında çoğunlukla karşılaşılan rahatsızlıklar aşağıdaki gibi olup, bu hastalıklarla ilgili uygulamalar yapılır:

• Kısmi ya da tam felçli hastaların hareket, koordinasyon ve kas gruplarının eski haline gelmesine
  • Omurilikte meydana gelen yararlanmalar sonucu hayat kalitesinin artırılmasına
  • Menisküs yırtılmalarına
  • Kas zedelenmelerine
  • Kırıklara
  • Romatizmal hastalıklar nedeniyle hareket kısıtlılığının giderilmesine
  • El yararlanmaları sonrası oluşan fonksiyon kayıplarının giderilmesine
  • Kas spazmlarının giderilmesine

Yukarıda yer alan uygulamaların tümüne fizik tedavi uygulaması yapılır ve hastanın durumuna göre tedavi planlaması yapılır. Ayrıca Hadımköy ilçesinde bulunan fizik tedavi merkezlerinde makul fiyatlarla uygulamalar yapılmaktadır. Ayrıca, engelli bakımı ve rehabilitasyon da bu alana dahildir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi

Fizik tedavi almak için bu alanda hizmet veren kuruluşlar bulunmaktadır. Fiziksel olarak kaybedilen fonksiyonların yeniden kazanılması, vücut içerisinde kaslara, sinirlere bağlı olarak ortaya çıkan ağrıların giderilmesi için bu tedavilerden faydalanılır.

Arnavutköy içerisinde yer alan fizik tedavi merkezlerinde hastanın tanı işlemlerinin ardından teknolojik birçok uygulama gerçekleştirilir. Ayrıca bu merkezlerin bünyesinde yer alan bölümler ile her hastalık için kolayca tedavi alınması mümkündür.

Fizik tedavi merkezi seçiminde mutlaka konum yakınlığı ve uygun fiyatlı merkezlerin seçilmesi gerekir. Bu sayede zamandan tasarruf ederek fizik tedavi merkezine ulaşılırken, maddi yönden de kazançlı olunur.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü

Fizik tedavi ve rehabilitasyon bölümü hastaların, yaşlıların, çeşitli nedenlerden dolayı ağrı çekenlerin fonksiyon bozukluklarını tedavi edecek bilimsel metotların öğrenildiği bölümdür. Bölümü bitirenlere fizyoterapist unvanı verilir.

Fizik tedavi bölümü 4 yıllık bir eğitime sahip olup, kişilerin tüm mesleki donanımlarını bireye öğretir. Tüm öğretimler sonrasında bireyin fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışması için diploma verilir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon diploması ile çoğu yerde iş imkanı mümkün olup, kişi kendine özel bir merkez de açabilir.

Arnavutköy ve Hadımköy ilçelerinde bulunan merkezlerde uzmanlık eğitimleri verilerek mezun olan kişinin mesleğinde deneyim kazanması sağlanır. Kişi bu merkezlerde bulunan tedavi yöntem ve tekniklerinden uygulamalı olarak faydalanır. Bu sayede meslek hayatına girdiğinde zorlanmadan birçok uygulamayı gerçekleştirebilir.