Fizyoterapi Bölümü

Fizyoterapi ne iş yapar: Fizyoterapi bölümü, vücudun kas-iskelet yapısında farklı nedenlere bağlı olarak gelişen fonksiyonel bozuklukların giderilmesini sağlayan bir bölümdür.

Fizyoterapi ve rehabilitasyon, hastalık ya da kaza ve benzeri gibi travmalar neticesinde vücudun iskelet sisteminde oluşan hareket kaybını gidererek bireylere yeniden hareket özgürlüğü kazandırmayı amaçlar. Fizyoterapi merkezinde uygulanan fizyoterapi yöntemleri sayesinde bireylerin hareket kısıtlığının tamamen ortadan kalkması ya da optimum seviyeye indirilmesi mümkün hale gelir.

Genellikle hastaya özel egzersiz programları ile uygulanan tedaviler bütünü olan fizyoterapi, tedavi sırasında uygulanan alet ve cihazlar sayesinde daha da etkili olmaktadır. Bu nedenle de uygulamalar sırasında kullanılan fizyoterapi aletleri ve cihazları tedavinin süreci açısından önemli bir konuma sahiptir.

Fizyoterapi Bölümü Nedir?

Fizyoterapi ve rehabilitasyon ne iş yapar: Fizyoterapi bölümü, vücudun kas ve iskelet sisteminde meydana gelen tahribatlar sonucunda bireyin karşı karşıya kaldığı hastalık ve ağrıların giderilmesine yardımcı olmaktadır. Lisanslı bir meslek grubu olan fizyoterapi bölümünde tüm muayene, tanı ve tedavi süreci bu alanda eğitim almış ve uzmanlık kazanmış fizyoterapistler tarafından yönetilmektedir.

Kas ve iskelet sisteminde meydana gelen, bireylerin günlük aktivitelerini gerçekleştirmesine engel olan ve hareket kısıtlılığına sebebiyet veren tüm iskelet hastalıkları kişiselleştirilmiş tedavi programları doğrultusunda tedavi edilmektedir. Bu tedavi programları sayesinde hastalar ağrı ve benzeri gibi durumlardan kurtulurken kaybettikleri yetilerini de tekrar kazanma şansı yakalayabilirler.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

Fizyoterapi nedir: Fizyoterapi aynı zamanda fizik tedavi anlamına gelmektedir. Bu bağlamda fizik tedavi; bireylerin kaybettiği fiziksel gücü ya becerilerin bireylere tekrar kazandırılabilmesi için uygulanan yöntemlerdir. Günümüzde hem devlet hastanelerinde hem de özel sağlık merkezlerinde sağlık hizmetleri veren fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü, birçok alet ve cihaz sayesinde bireylerin eski sağlığına kavuşmasını amaçlar.

Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü, tedavi sürecinden robotik yürüme bandı ve tens cihazları gibi cihazları sıklıkla kullanmaktadır. İlaç ve ameliyat gibi tedavi yöntemlerine karşılık egzersizlere dayalı ve bütüncül yaklaşıma sahip olan fizyoterapi, bireylerin kısa sürede yaşamlarını kendi kendilerine sürdürebilecekleri sağlığına kavuşmalarını sağlamaktadır. Dolayısıyla da fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü; bireylerin fiziksel ağrı ve kısıtlayıcı durumlardan kurtulabilmeleri için rahatlatıcı ve rehabilite edici sağlık hizmetleri sunan bir bölümdür.