Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ne İş Yapar?

Fizyoterapi ve rehabilitasyon ne iş yapar meslek tercihi yapacaklar için merak konusudur. Tıpta ana bilim dalı olan bu alanda kas ve iskelet hastalıkları giderilir.

Diğer adı fizik tedavi ve rehabilitasyon olan fizyoterapi, kas ve iskelet sisteminde meydana gelen birçok hastalığın tanı ve tedavi sürecini yürütmektedir. Yaşlılıkla birlikte gelen güçsüzlük, hastalık ve yaralanma gibi nedenlerde dolayı oluşan hareket kısıtlılığı gibi hastalıklar fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümünün uzmanlık alanına giren hastalıklardır.

Hareket engeli olan ya da fiziksel güçlük sorunu yaşayan hastaların tedavi süreci bu alanda uzmanlaşmış hekimler tarafından yürütülmektedir. Arnavutköy ve Hadımköy bölgelerinde faaliyet gösteren merkezimizde fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında uzman olan hekimlerimiz, sizlere güvenilir tanı ve tedavi planlaması hizmetleri sunmaktadır.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ne İş Yapar: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

İnme, kaza, kanser ve benzeri gibi hastalıklar ya da yaşlılık nedeniyle kas ve iskelet sisteminde hareket fonksiyonlarında kayıp görülebilmektedir. Bu gibi durumlarda ise hastalar fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına başvurmaktadır. Bu alanda eğitim alarak uzmanlaşmış olan fizyoterapi doktorları, hastalar ile birebir diyalog halinde olduğundan tedavi planlaması da her hastaya göre özel olarak hazırlanmaktadır.

Fizyoterapi uzmanları, ilaç ve ameliyat gibi tedavi yöntemlerinin yanı sıra fizik tedavi planlamasını hastaya en uygun ve hareket kısıtlılığını giderebilecek egzersizlerle yapmaktadır. Bu nedenle de tedavi programı her hastaya göre değişmekle birlikte genellikle 6 ila 10 seans arasında sürmektedir.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ne İş Yapar: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Mezunu Ne İş Yapar?

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ne İş Yapar: Fizyoterapi ve rehabilitasyon programından mezun olan kişiler “Fizyoterapist” unvanı alarak bu alanda uzman hekim olmaktadır. Fizyoterapistler, öncelikle hastaları fiziki olarak detaylı şekilde muayene eder ve sonrasında soruna dair bulgular doğrultusunda tedavi planlaması yapar.

Tedavi planlaması sonrasında mutlaka hem hastaya hem de hasta yakınlarına tedavi süreci ile ilgili fizyoterapi ve rehabilitasyon uzmanı tarafından detaylı bilgi verilmektedir. Daha sonrasında ise tedavi süreci seanslar halinde başlar. Fizyoterapi doktoru, hastanın her seans sonrasında iyileşme sürecini takip ederek bu süreci rapor haline getirir. Ayrıca tüm bu süreç, hasta mahremiyetine saygı göstererek gizlilik çerçevesinde yürütülür.