Fizyoterapi Nedir?

Fizyoterapi nedir sorusu sıklıkla merak edilen bir sorudur. Genel olarak fizyoterapi; hareket engelini ortadan kaldırmak için uygulanan tedavilerdir.

Doğuştan olabildiği gibi hayatın ilerleyen zamanlarında da bireylerde hastalıklara ya da kaza ve travmalara bağlı olarak hareket engeli meydana gelebilmektedir. Farklı nedenlere bağlı olarak hareket engeli yaşayan ve günlük aktivitelerini yerine getiremeyen bireylerin tüm tanı ve tedavi sürecini fizyoterapi bölümü üstlenmektedir.

Fizyoterapi tedavi yöntemleri, multidisipliner yani bütüncül tedavi yöntemlerini kapsadığında egzersiz, manuel terapi hatta gerekli görüldüğü takdirde diyet programları gibi yöntemler hastaya uygulanmaktadır. Multidisipliner tedavi yöntemleri sayesinde hastanın sahip olduğu hareket engelinin tamamen ortadan kaldırılması ya da minimalize edilmesi, böylece bireyin yaşam kalitesinin de arttırılması amaçlanır. Tüm bu tedavi yöntemleri hastalara bölümün uzmanları olan fizyoterapistler tarafından uygulanır.

Fizyoterapi Nedir: Fizyoterapi Nedir Ne İş Yapar?

Fizyoterapi ne demek: Fizyoterapi bölümünün iş tanımının geniş bir kapsama sahip olduğunu söylemek mümkündür. Öncelikle kas ve iskelet sistemi üzerinde meydana gelen ve hareket engeline neden olan hastalıkların tedavisini gerçekleştiren fizyoterapi, aynı zamanda kronik ve akut ağrı sorunlarının da tamamen ortadan kaldırılması ya da en aza indirgenmesi için çalışmalar yapmaktadır.

Uygulanan tedavi yöntemlerinin genelinde fizyoterapi, öncelikle bireylerin hayat kalitesini olabildiğince yükseltmeyi hedefler. Diğer yandan bireylerin motor becerilerinin geliştirilmesi, kaybettiği motor becerilerinin tekrar geri kazandırılması da fizyoterapinin iş kapsamı içerisinde yer almaktadır.

Fizyoterapi Nedir: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Nedir?

Eski dönemlerde fizik tedavi ve rehabilitasyon olarak bilinen fizyoterapi ve rehabilitasyon; kalp-damar sisteminde, kas-iskelet sisteminde ya da sinir sistemi üzerinde oluşan fiziksel sağlık sorunlarının giderilmesini hedefleyen ve bu hedef doğrultusunda teşhis ve tedavi sürecini bir uzman eşliğinde yürüten tıp dalıdır.

Fizyoterapi, ilaç ve ameliyat gibi tedavi yöntemlerinin aksine tedavi yöntemlerini kişinin ihtiyaçları ve sağlık sorunları doğrultusunda hastaya özel hazırlanan egzersiz programları üzerine oluşturmaktadır. Manuel terapi ve egzersiz gibi elle tedavi yöntemleri ile hastanın şikayetlerinin giderilmesi amaçlandığından tedavi sonrasında vücuttaki herhangi bir yara ve benzeri gibi durum oluşması söz konusu değildir.

Fizyoterapi Nedir: Fizyoterapi Bölümü Nedir?

Fizyoterapi bölümü nedir sorusu özellikle üniversite bölüm tercihi yapacak ve meslek seçiminde ilk adımı atacak olan kişilerin en çok merak ettiği sorular arasında yer almaktadır. Fizyoterapi bölümü; 2 yıllık eğitim süresi olan bir önlisans eğitim programıdır. Bölümü başarıyla tamamlayan tüm öğrenciler bölümden “Fizyoterapi Teknikeri” unvanı ile mezun olarak bu alanda çalışma ve kariyer yapma hakkına sahip olur.

Diğer bir tanımla fizyoterapi bölümü; fizyoterapi tedavi yöntemlerini uygulayan uzman hekimler olan fizyoterapistlere yardımcı olmaları için fizyoterapi teknikleri yetiştiren 2 yıllık bir eğitim programıdır.

Fizyoterapi Nedir: Fizyoterapi Tedavisi Nedir?

Fizyoterapi tedavisi; içerisinde manuel terapi, elektroterapi, lazer, bantlama, ultrason ve hidroterapi gibi birçok yaklaşımı barındıran multidisipliner tedavi yöntemidir. Tüm bu tedavi yöntemleri alanında uzmanlaşmış fizyoterapistler tarafından uygulanmaktadır. Fizyoterapi tedavisi, aşamalı bir tedavi olduğundan tek seferlik değil hastanın şikayetleri ve sağlık sorunları doğrultusunda seanslar halinde kademeli olarak uygulanan tedavilerdir.

Fizyoterapi tedavisi, zaman zaman ilaç tedavisine ve ameliyat sonrasında hastanın iyileşmesine destek olabilmek amacıyla da uygulansa da genellikle kas-iskelet sistemi ve sinir sistemi üzerinde oluşan hareket kısıtlılığını gidermek için yaygın olarak uygulanmaktadır.

Fizyoterapi Nedir: Fizyoterapi Doktoru Ne Yapar?

Fizyoterapi doktoru, aynı zamanda fizyoterapi tedavi yöntemlerini uygulayan ve hastanın iyileşme sürecini yakından takip eden uzman doktordur. Kas-iskelet sisteminde ya da sinir sistemi üzerinde meydana gelen hastalıklar neticesinde hareket etme kabiliyetinde azalma veya tamamen kayıp yaşayan hastalar fizyoterapi doktoruna başvurmaktadır. Başvuru sonrasında ilk olarak fizyoterapi doktoru, hastanın detaylı fiziksel muayenesini yaparak sorunun nedenini anlamaya çalışır.

Detaylı fiziksel muayene sonuçları ve gerekli tahlillerin sonuçları fizyoterapi doktoru tarafından toplanır ve bu sonuçlar doğrultusunda hasta için kişiselleştirilmiş tedavi programı oluşturulur. Fizyoterapi doktoru bu tedavi programını hastanın ihtiyaçları ve iyileşme süreci doğrultusunda seanslar halinde uygular.

Fizyoterapi Nedir: Fizyoterapi Teknikeri Nedir?

Fizyoterapi teknikeri, 2 yıllık önlisans programı olan Fizyoterapi bölümünde eğitim alan sağlık personelleridir. Fizyoterapi hastalıkları ve tedavi yöntemleri hakkında detaylı eğitim alan fizyoterapi teknikeri, tek başına tedavi uygulaması yapmaya yetkili olmasa da FTR uzman hekimi ve fizyoterapistlerin yönlendirmeleri ve kontrolü doğrultusunda tedavi yöntemlerini uygulayan yardımcı kişidir.

Fizyoterapi Nedir: Pediatrik Fizyoterapi Nedir?

Pediatrik fizyoterapi, çocuklarda meydana gelmiş olan hareket kısıtlılığını, nörolojik hastalıkları ortadan kaldırmak ya da en az seviyeye indirmek için fizyoterapi tedavi yöntemlerini uygulayan fizyoterapinin bir alt dalıdır. Pediatrik fizyoterapi özellikle çocukların motor gelişimini destekleyerek geliştirmeyi, çocukların gelişim sürecinde olağan bir şekilde günlük aktivitelerini yerine getirebilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.