Fizyoterapi Ne Demek?

Fizyoterapi ne demek sorusunu özetlemek gerekirse; kısıtlanan vücut fonksiyonlarının hastaya tekrar kazandırılmasını hedefleyen tıp dalı olarak tanımlanabilir.

Fizyoterapi; kas-iskelet sistemi, sinir sistemi ya da nörolojik hastalıklar üzerinde multidisipliner yaklaşımla tedavi yöntemleri uygulanan yöntemlerdir. Diğer bir tanımla; doğuştan gelen ya da sonradan hastalık, kaza gibi nedenlere bağlı gelişen ve bireylerin günlük yaşam kalitelerini büyük oranda düşüren hareket kısıtlılığını ortadan kaldırmak için uygulanan terapi yöntemleridir.

Fizik tedavi olarak da tanımlanan fizyoterapi tedavi yöntemleri, sadece bu alanda eğitim almış ve uzmanlık kazanmış fizyoterapistler tarafından uygulanması gereken yöntemlerdir.

Fizyoterapi Ne Demek: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ne Demek?

Halk arasında fizik tedavi ve rehabilitasyon olarak da bilinen fizyoterapi ve rehabilitasyon, farklı nedenlere bağlı olarak bireylerin yaşamış olduğu fonksiyonel kayıpların tekrar bireye kazandırılması ve bireyin yaşam kalitesinin arttırılması için gerekli tedavi yöntemlerini uygulamaktadır.

Fizyoterapi ve rehabilitasyon, öncelikle kas ve iskelet sisteminde meydana gelen hareket engelini ortadan kaldırmayı amaçlarken aynı zamanda akut ve kronik ağrıların giderilmesini ya da en az seviyeye indirgenmesini amaçlamaktadır. Bu sayede bireylere kaybettiği motor becerilerini tekrar kazandırmayı hedefleyen fizyoterapi ve rehabilitasyon; diğer yandan bireylerin kimseye ihtiyaç duymadan günlük aktivitelerini kendi başlarına gerçekleştirebilmelerini de hedeflemektedir.

Fizyoterapi Ne Demek: Fizyoterapi PR Ne Demek?

Fizyoterapi Ne Demek: Fizyoterapi PR, aynı zamanda “Fizyoterapi Programı” anlamına gelmektedir. Fizyoterapi programının temel amacı öncelikle bir hastada fizik tedavi alanına yönelik oluşabilecek tüm sorunlara karşın gerekli teknik ve pratik yöntemlere hakim olan ve aynı zamanda iş ahlakını kazanmış olan personeller yetiştirmektir.

Fizik tedavi alanında hem teknik bilgiler açısından hem de pratik uygulama açısında donanımlı bireyler yetiştirmeyi amaçlayan fizyoterapi bölümü; bu amaç doğrultusunda öğrencilerine kas ve iskelet sistemi, sinir sistemi üzerinde meydana gelebilecek hastalıkların tedavisinde uygulanan fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavi yöntemleri hakkında bilgiler vermektedir.

İki yıllık önlisans programı olan fizyoterapi programından başarıyla mezun olan öğrenciler “Fizyoterapi Teknikeri” unvanı alır ve bu unvan ile FTR uzmanı ve fizyoterapistin gözetiminde olmak kaydıyla hastalara fizyoterapi tedavi yöntemleri uygular. Fizyoterapi teknikerleri; devlet hastanelerinde çalışabilecekleri gibi aynı zamanda özel fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezlerinde de çalışma hakkına sahiptirler.