Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Neye Bakar?

Fiziksel tıp ve rehabilitasyon neye bakar sorusuna; kas-iskelet sisteminde meydana gelen hastalıklara bakar cevabını verebiliriz.

Tıp dalında bir uzmanlık alanı olan fiziksel tıp ve rehabilitasyon; kalp-damar, kas ve iskelet, sinir sistemi üzerinde meydana gelen hastalıkların teşhisini koyan ve hasta için en doğru, en etkili tedavi programlamasını yapan alandır.

Birçok tıp dalının aksine fizik tedavi alanında ilaç ve ameliyat yöntemlerinin aksine manuel terapi gibi yöntemlerle egzersiz temelli tedavi programları uygulanır ve bu sayede hastaların şikayetlerinin ortadan kaldırılarak ya da minimalize edilerek yaşam kalitelerinin artması hedeflenir.

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Neye Bakar: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Bölümü Neye Bakar?

Fiziksel tıp ve rehabilitasyon nedir: Fiziksel tıp ve rehabilitasyon polikliniği hem devlet hastanelerinde hem de özel sağlık kuruluşlarında uzman kadro ile hizmet veren bir alandır. Kas ve iskelet sisteminde, kalp-damar sisteminde ya da sinir sisteminde kronik, akut ağrı veya hareket engeli yaşayan hastalar kendilerine en yakın fiziksel tıp ve rehabilitasyon bölümünden randevu alarak ilgili uzmana muayene olmalıdır.

Kanser geçmişi olan hastalar, kronik ya da akut ağrı sorunu yaşayanlar veya hastalıklara ya da travmalara bağlı hareket işlevleri kısıtlanmış olan kişiler, fiziksel tıp ve rehabilitasyon bölümünde alanında uzman olan hekimler tarafından muayene ve tedavi edilmektedir. İstanbul’da da sayıca oldukça fazla olan fiziksel tıp ve rehabilitasyon hizmetleri, uzman kadromuz tarafından Arnavutköy ve Hadımköy bölgelerinde sizlere güvenle sunulmaktadır.

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Neye Bakar: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Doktoru Neye Bakar?

Diğer adıyla fizik tedavi ve rehabilitasyon doktoru; bu bölümde eğitim almış uzman hekimlerdir. Bu hekimler devlet hastanelerinde ya da özel sağlık merkezlerinde fiziksel tıp ve rehabilitasyon doktoru olarak sağlık hizmetleri sunmaktadır.

Fizyoterapi doktoru; kanser ve benzeri hastalıklara ya da travmalara bağlı hareket kısıtlılığı yaşayan, kalp-damar ve sinir sistemlerinde sağlık sorunları olan, kronik ve akut ağrı şikayetleri olan hastaların şikayetlerinin nedenlerini tespit ederek tanı sürecini geçtikten sonra konulan tanıya göre en uygun tedavi planlamasını yaparak bu tedaviyi hastalara bizzat uygulamaktadır.

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Neye Bakar: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Nelere Bakar?

Fizyoterapi bölümü, geniş bir ilgi alanına sahip tıp dalıdır. Öncelikle kas ve iskelet sisteminde meydana gelen ve özellikle hareket kısıtlılığına neden olan tüm hastalıklara bakan bu bölüm, aynı zamanda akut ve kronik ağır ve benzeri gibi şikayetler üzerine de eğilerek en etkili tedavi yöntemleri uygulamaktadır.

Kas ve iskelet sisteminin yanı sıra fiziksel tıp ve rehabilitasyon aynı zamanda kalp-damar ve sinir sistemi hastalıklarına da bakmaktadır.