Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Nedir?

Fiziksel tıp ve rehabilitasyon nedir sorusunun en net cevabı; kas ağrısı ve hareket engeli şikayetlerini tedavi eden bölüm tanımıdır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon olarak da bilinen fiziksel tıp ve rehabilitasyon; nörolojik kaynaklı sağlık problemlerinin, kas-iskelet sisteminde meydana gelen hareket engeli ya da kronik ve akut ağrı problemlerinin, kanser ve diğer travmatik durumlara bağlı kısıtlılık durumlarının tanı ve tedavi sürecinin yürütüldüğü alandır.

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Nedir: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Ne Demek?

Fiziksel tıp ve rehabilitasyon neye bakar: Fiziksel tıp ve rehabilitasyon bölümü; kas ve iskelet sistemi hastalıkları, kansere bağlı oluşmuş engellilik durumları üzerinde çalışmalar yaparak tanı ve tedavi sürecini planlamaktadır. Geniş bir ilgi alanına sahip olmakla birlikte tüm kas ve iskelet sistemi ve nörolojik hastalıklara bağlı engellilik durumlarının tanı ve tedavi sürecine dair sağlık hizmetleri sunar.

İlaç ve ameliyat gibi tedavi yöntemlerinin aksine tamamen egzersiz temelli olan fiziksel tıp ve rehabilitasyon bölümü; farklı nedenlerden dolayı doğuştan gelen ya da sonradan oluşan hareket engelini ve işlev kaybını gidermek için bir takım bilimsel yöntemlerle tedavi uygulamaktadır.

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Nedir: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Bölümü Nedir?

Fiziksel tıp ve rehabilitasyon bölümü, bir tıp dalı olmakla birlikte aynı zamanda bu alanda sağlık hizmetlerini uzman olarak sunabilecek personelleri yetiştiren eğitim dalıdır. Bu doğrultuda fiziksel tıp ve rehabilitasyon bölümü; akut ya da kronik ağrı şikayetleri olan, kansere ya da travmalara bağlı engellilik durumu yaşayan, nörolojik rahatsızlıkları olan hastaların tüm tanı ve tedavi sürecini üstlenebilecek uzman hekimler yetiştirmektedir.

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Nedir: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Polikliniği Nedir?

İhtiyaç ve taleplerin artmasıyla birlikte Türkiye genelinde İstanbul başta olmak üzere tüm illerde fiziksel tıp ve rehabilitasyon poliklinikleri sağlık hizmetleri uzman kadrosuyla sunmaktadır. İstanbul’da da Hadımköy ve Arnavutköy başta olmak üzere birçok ilçede fiziksel tıp ve rehabilitasyon merkezi bulmak mümkündür.

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Nedir: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Neye Bakar?

Öncelikle kas ve iskelet sistemi kaynaklı ve nörolojik hastalıklar ile ilgilenen fizik tedavi ve rehabilitasyon; aynı zamanda kanser ve benzeri gibi hastalıklar sonucunda meydana gelen fonksiyonel bozukluklar, ağrı şikayetleri gibi tüm yaş gruplarında meydana gelen sağlık sorunları üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu hastalıklarının tanı ve tedavi sürecinin yanı sıra söz konusu hastalıklar için koruyucu yöntemler de bu bölümün ilgi alanları arasında yer almaktadır.

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Nedir: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Doktoru Neye Bakar?

Fizyoterapi ve rehabilitasyon doktoru; kas ve iskelet sistemindeki akut ve kronik ağrı şikayetlerine, kanser ve benzeri gibi hastalıklar sonrasında kaybedilen hareket kabiliyetine yönelik tedavi programlarını hazırlayarak en doğru şekilde uygulamasını yapar ve hastaların kaybettikleri hareket fonksiyonlarını tekrar geri kazanmalarını amaçlar.