Evde Fizyoterapi

Evde fizyoterapi; inme, yaralanma, hastalık, kaza ya da yaşlılık gibi nedenlerden dolayı meydana gelen engelliliğin ev ortamında tedavi edilmesidir.

Fizyoterapi sağlık hizmetleri ve bu alanda eğitim alarak uzmanlaşmış olan kişiler, hastalıklar ya da travmalar sonrasında birçok kişinin ihtiyacı haline gelebilmektedir. Geniş bir hizmet alanına sahip olan fizyoterapi bölümünün tedavisini üstlendiği birçok alan vardır.

Gelişen tıp teknolojisi ve iyileştirilen sağlık hizmetleri sayesinde artık hastanelere ve kliniklere gelemeyen hastalar için evde fizyoterapi hizmetleri de mümkün hale gelmeye başlamıştır. Yaşlılığa, hastalıklara ya da travmalara bağlı engellilik durumu olan bireyler için evde uygulanan fizyoterapi sağlık hizmetleri son derece etkili hizmetler olmaktadır.

Fizyoterapi Nedir?

Fizyoterapi, vücudun kas-iskelet sisteminde farklı nedenlere bağlı olarak oluşan işlev bozukluklarının tedavi edilmesini sağlayan bir alandır. Kendisine has yöntemleri bulunan fizyoterapi kapsamında her hastanın şikayetlerine ve fizyolojik özelliklerine göre bireye özel tedavi planlaması yaparak bireylerin yaşam kalitelerinin sağlıklı bir şekilde artmasını hedeflemektedir.

Günümüzde Türkiye’nin dört bir yanında ve neredeyse tüm illerde fizyoterapi sağlık hizmetleri farklı fizyoterapi merkezi ve kliniklerde sunulan hizmetlerdir. Hastalık ya da kazalar sonrasında oluşan sakatlık durumlarında veya ameliyat sonrasında vücudun iyileşme sürecinde fizyoterapi sağlık hizmetleri etkin bir rol oynamaktadır. Bu sağlık hizmetleri sayesinde bireyler düzenli seanslar sonucunda kaybettikleri hareket kabiliyetini tekrar kazanabilmektedir.

Evde Fizyoterapi Hizmeti

Evde fizyoterapi hizmeti, evinde bakıma muhtaç olan ve yatalak hastalar için geliştirilmiş olan bir dizi sağlık hizmetidir. Covid-19 salgını öncesinde de uygulanan evde fizik tedavi yöntemleri, salgın hastalıkla birlikte daha fazla tercih edilmeye başlanmıştır. Etkili sonuç almak ve sakatlanmaları önlemek amacıyla fizik tedavi yöntemleri evde mutlaka uzman bir fizyoterapist gözetiminde uygulanmalıdır.

Uygulamalar sırasında uzmanlar tarafından ultrason ve tens cihazları ile kompreks sistemleri gibi hastaların ihtiyaçlarına binaen farklı alet ve ekipmanlar kullanılabilmektedir. Ancak evde uygulanan fizyoterapi tedavisi sırasında bu alet ve ekipmanlar, uzman fizyoterapi doktoru tarafından kullanıldığında güvenli ve faydalı olmaktadır. Tüm bu fizyoterapi aletleri ve ekipmanlar uzmanlar tarafından doğru ve etkili bir şekilde kullanıldığında evde fizik tedavi uygulamaları son derece verimli ve etkili hale gelmektedir.