Fizik Tedavi Nedir?

Fizik Tedavi Nedir

Fizik tedavi nedir: İnsan vücudunda yer alan iskelet sisteminin zedelenmesi sonrası ortaya çıkan fonksiyon kayıplarını iyileştiren tedavidir. Özellikle gelişmiş teknolojik yöntemlerin uygulandığı fizik tedavilerde hastanın kısa sürede ağrılarından kurtulduğu, iyileştiği görülmüştür.

Fizik tedavi nedir nasıl yapılır: Fizik tedavi fizyoterapistler tarafından fonksiyon kayıplarını farklı yöntem ve araçlarla giderdiği tedavilerdir. Ağır yaralanmalara, fıtıklara, felç, kemik ve dokulardaki ağrılar için başvurulan tedavidir.

Hadımköy ve çevre bölgelerde yer alan fizik merkezlerinde başarılı birçok fizik tedavi işlemi gerçekleştirilmiştir. Hastaların mutlaka kurum seçiminde belli kriterlere göre kendine uygun kurumdan fizik tedavi hizmeti alması en sağlıklı seçim olacaktır.

Fizik Tedavi Nasıl Yapılır?

Arnavutköy fizik tedavi merkezlerinde öncelikle hastanın problemi anlaşılması için detaylı muayene edilir. Sonrasında konulan tanı ile tedaviye başlanır. Egzersizler başta olmak üzere, birçok spor aleti, robotik yürüyüş bantları kullanılır.

Bazı hastalar için fizik tedavi merkezleri yerine evde fiziksel tedavi uygulanır. Ev ortamına gelen uzman fizyoterapist seans yoluyla tedaviyi uygular. Günümüzde belli ücretler karşılığı fizik tedavi evlerde de yapılmaktadır.

Tedavi sırasında kullanılan yöntem ve araçlar aşağıda yer almaktadır:

• Hidroterapi
  • Çeşitli masaj uygulamaları
  • Hareket tedavisi
  • Işın tedavisi
  • Elektrik tedavisi

Yukarıda yer alan uygulamalar en fazla kullanılan yöntem ve araçlardır. Hasta için en uygun olan yöntemler seçilerek tedaviye başlanır. Günümüzde genel olarak uygulanan fizik tedavilerde hastanın tanısına göre tedaviler uygulanırken, süreç analiz edilerek başarılı olan uygulamalara devam edilir.

Fizik Tedavi Hareketleri

Fizik tedavi nedir hangi hareketler uygulanır: Fizik tedavi bireyin kaybettiği fiziksel fonksiyonların geri kazanılması için uygulanan tedavidir. Tedavide her bölge için farklı hareket ve egzersizler uygulanır.

Her fizik tedavi öncesinde germe ve açma hareketleri yapılır. Sonrasında hangi bölgede rahatsızlık varsa oraya çeşitli hareketler uygulanır. Eğilme, vücudun belli bir bölgesini uzatma ya da gevşeme hareketleri yaptırılır.

Hadımköy ve diğer ilçelerde yer alan fizik tedavi merkezlerinde birçok hareket uygulanmaktadır. Özellikle kronik olarak devam eden fiziksel hastalıklar için yararlı hareket ve seanslara yayılmış yöntemler uygulanır.

Fizik Tedavi Fıtığı Geçirir mi?

Günümüzde merak edilen sorulardan bir tanesi de fizik tedavinin fıtığı geçirip geçirmediğidir. Arnavutköy fizik tedavi merkezlerinde uygulanan birçok uygulama ile fıtığın iyileştiği görülmüştür.

Fizik tedavi nedir ve yanında alternatif tedaviler uygulanır mı? İlaç tedavisi ve konservatif destekleyicilerle tedavinin iyileştirme gücü artırılır. Hasta 3 hafta boyunca tedaviye devam eder ve doktor hastanın durumuna göre tedaviyi bitirebilir.

Teknolojik aletler yardımı ile fıtık ile mücadele daha etkili olmaktadır. Bu açıdan tercih edilen kurumlarda teknolojik araçların kullanılıp, kullanılmadığına bakılmalıdır. Ayrıca evde uygulanacak basit fıtık hareketleri içinde uzman doktorlardan bilgi alınmalıdır. Bu sayede ev ortamında da alınan tedavi korunmuş olur.

Fizik Muayene

Fizik tedavi nedir sorusuna şu cevabı vermek mümkün. Muayene ile başlayıp, tanı sonrası kaybedilen fiziksel fonksiyonların yeniden kazandırılmasıdır. Muayene sırasında vücut fonksiyonlara gözle, elle, parmaklarla ve stetoskopla bakılır.

Hasta hakkında bilgi alınır ve anammez işlemi tamamlanmış olur. Alınan bilgilere göre tedavi süreci planlanır ve uygulanır. Özellikle Hadımköy bölgesinde yer alan fizik tedavi merkezlerinde sistematik olarak yapılan muayene sonrası tedaviye başlanır.

Felç Fizik Tedavi

Arnavutköy fizik tedavi merkezlerinde herhangi bir sebepten dolayı felç olan hastalara fizyoterapistler tarafından fizik tedavi uygulanır. Bireyin felç olan bölgesi için öncelikle teşhis konulur. Daha sonrasında o bölge için uygun tedavi yöntemleri planlanır ve süreç içinde uygulanır.

Felçli hastalar için daha çok felçli olan bölge için direk uygulamalar yapılır. Örnek olarak elin tutmaması durumlarında eldeki kan akışını hareketlendirecek ve o bölgenin gelişmesini sağlayacak tedaviler uygulanır.

Fizik Tedavi Neye Bakar?

Fizik tedavi nedir neye bakar: Fizik tedavide boyun, sırt, bel, diz, ayak ve vücutta yer alan kas ve iskelet sisteminde oluşan ağrılara bakar. Çeşitli hastalıklarla ve bazı travmalara bağlı olarak oluşan doku hasarı ile oluşmuş akut ağrılarla ilgilenen tıp alanıdır.

Arnavutköy ve Hadımköy bölgelerinde bulunan fizik tedavi merkezlerinde ameliyat öncesi ve sonrasında da uygulamalar yapılmaktadır. Bu açıdan fizik tedavi sadece var olan hastalıklar için değil hayat boyu insan hayatını iyileştirici tedaviler bütünüdür.