Fizik Tedavi Aletleri

Fizik tedavi aletleri birçok hastalık için kısa sürede tedavi imkanı sunar. Özellikle bu aletler ile vücudun yapısal bozukluğu daha ergonomik olarak düzeltilebilir. Kullanılan aletler tedavi süresince aktif olarak kullanıldığında hastanın iyileşme şansı çok fazla olmaktadır.

Fizik tedavi aletleri gelişen teknoloji ile birlikte birçok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. Tedavi öncesi hastalığın daha iyi analiz edilmesinde, tedavi sürecinde ise hastalığın daha kısa sürede halledilmesi için bu aletlerden yararlanılır.

Arnavutköy ve Hadımköy ilçelerin ile farklı bölgelerde verilen fizik tedavi hizmetlerinde aktif olarak bu aletlerden yararlanılır. Bu merkezlerde kullanılan fizik tedavi araçları diğer merkezlerde bulunan araçlar gibi tedaviye uygun olarak hazırlanmakta olup, seans süresince uygulanmaktadır.

Fizik Tedavi Cihazları

Fizik tedavi sürecinde doktor etkisi dışında kullanılan cihazların önemi de çok büyüktür. Vücudun iskelet sisteminde oluşan fonksiyon kayıplarının giderilmesinde cihazlar çoğunlukla kullanılmaktadır. Ayrıca kullanılan cihazların işe yarayıp yaramadığı vücudun ultrason aletleri ile izlenmesi ile ortaya koyulmaktadır.

Fizik tedavi sürecinde kullanılan cihazlar aşağıda yer almaktadır:

Yukarıda yer alan cihazlar en fazla kullanılan cihazların başında gelmekte olup, teknoloji ile birlikte daha fazla cihaz fizik tedavide kullanılmaktadır. Bu cihazların kullanımı ev ortamına da taşınabildiği için pratik kullanım imkanı sağlamaktadır.

Evde Fizik Tedavi Aleti

Evde fizik tedavi aletleri birçok hasta için iyileşme şansını daha fazla arttırmaktadır. Doktorlar yatalak olan ya da evden çıkamayacak kadar kötü olan hastalar için fizik tedavi aletlerini kullanarak tedaviyi daha başarılı hale getirmektedir.

Arnavutköy ve Hadımköy bölgelerinde evde fizik tedavi hizmeti birçok kaliteli aletin katkısı ile verilmektedir. Boyun fıtığı, bel fıtığı gibi ağrılı geçen hastalıkların tedavisinde bu aletlerin katkısı çok büyüktür. Ayrıca kasların daha kısa sürede tedaviye hazır olması içinde bu aletlerden yararlanılır.

Fizik Tedavi Masaj Aleti

Fizik tedavi aletleri arasında en fazla kullanılan masaj aletleri birçok mod ve kategoriye göre üretilmiştir. Bazı masaj aletleri vücudun belli bir bölümüne uygulama fırsatı sunarken, bazı masaj aletleri tüm vücuda masa j yapacak şekilde tasarlanmıştır.

Masaj aletlerinde ısıtma özelliğinin olması kan akışını hızlandırdığı için masaj daha etkin olarak yapılmış olur. Özellikle damarlarda yer alan kan akışının düzenli olmayışında masaj aletlerinin kullanımı fazlasıyla yararlı olmaktadır. Günümüzde kullanılan masaj aletlerine çoğu yerden ulaşmak mümkündür.

Fizik Tedavi El Egzersiz Aletleri

Fizik tedavi aletleri tüm bölgeye özel olarak üretildiği gibi bir yere özgü olarak da üretilir. El egzersiz aletleri de bu kapsamda olan yararlı araçlardır. Bu araçlar elin daha fazla çalışmasını, el üzerinde bulunan damarlarda kan akışının daha fazla olmasını sağlar.

Fizik tedavilerin daha fazla işe yaraması için belli araçlardan yararlanılır. Bunlar arasında el, ayak ve diğer bölgeler için özel olarak tasarlanmış aletler üretilmiştir. Ayrıca en fazla kullanılan el egzersiz araçları şunlardır:

• El egzersiz topu
  • Omuz çarkı
  • Kanal çalışması
  • Cando el ve parmak egzersiz aleti
  • El ve parmak yayı
  • El parmak ve bilek egzersiz bandı

Yukarıda yer alan aletler fizik tedavi merkezlerinde kullanılan yararlı araçlar arasındadır. Arnavutköy ve Hadımköy bölgelerinde yer alan merkezlerde bu araçlardan sürekli olarak faydalanılır. Ayrıca kullanılan bu araçların tedaviye katkısı radyografik materyallerle takip edilerek kullanım sıklığı hastaya göre belirlenir.

Fizik Tedavi Aletleri Fiyatları

Fizik tedavi aletleri hem uygulanan tedavinin kalitesini artırmakta hem de tedaviyi uygulayan doktora kolaylık sağlamaktadır. Özellikle kullanım kolaylığı bulunan bu aletlere ulaşım da çok kolay olmaktadır.

Fizik tedavi hizmeti hem evde hem de ev ortamında yapılabilmektedir. Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birçok araçta fizik tedavilerde kullanılmaya başlanmıştır. Kullanım kolaylığı olan bu aletler her rahatsızlığa uygun olarak üretilmiş olup, doktor kontrolünde kullanılması çok önemlidir.

Tedavi sırasında kullanılan aletlerin belli bir ücreti bulunmaktadır. Hastanelerde alınacak hizmetlerde bu araçlara sahip olunmadığı için tam ücretleri alınmaz. Fakat belli ücretlerde bu aletleri kullanmak mümkün olmaktadır.

Fizik tedavi aletleri için belirli bir ücret bulunmayıp ortalama bir fiyata sahip olmaktadırlar. Fiyat konusu her marka ve aletin özelliğine göre değişmektedir. Doğru bir fiyat bilgisi almak için fizik tedavi için kullanılan aletleri satan yerlerle görüşülmesi gerekmektedir.