Duyu Bütünleme Terapisi

Duyu bütünleme terapisi, duyu bütünleme bozukluğu olan çocukların uyaranlara karşı verdikleri tepkileri geliştirerek çevrelerine uyum sağlamalarını kolaylaştırmayı hedefler.

Duyu bütünleme, normalde beynin çevreden (duyu organları aracılığıyla) ve vücudun içinden aldığı bilgileri organize ettiği ve yorumladığı süreçtir. Daha sonraki, daha karmaşık öğrenme ve davranış için çok önemli bir temel sağlar.

Çoğu çocuk için duyusal bütünleme sıradan çocukluk aktiviteleri sırasında gelişir. Ancak bazı çocuklar için duyusal entegrasyon olması gerektiği kadar verimli gelişmez. Bu nedenle, duyu bütünleme terapisi çok önemlidir.

Arnavutköy ve Hadımköy’deki terapi ve rehabilitasyon merkezlerimize başvurarak terapi yöntemleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Duyu Bütünleme Terapisi Nedir?

Duyu bütünleme terapisi, uzman terapistler tarafından duyu bütünleme bozukluğu ve diğer gelişimsel bozukluğu olan çocukların tedavisinde giderek daha fazla kullanılmaktadır. Bu terapiler, vestibüler (denge hissi), propriyoseptif (beden ve eklem pozisyonu hissi), işitsel ve dokunsal girdiler sağlayarak duyusal sistemi organize ettiğine inanılan aktiviteleri içerir. Bu girdileri sağlamak için fırçalar, salıncaklar, toplar ve diğer özel olarak tasarlanmış terapötik veya eğlence ekipmanları kullanılır.

Duyu Bütünleme Terapisi Nasıl Yapılır?

Duyu bütünleme teorisi ve terapisi, 1960’larda ve 1970’lerde ergoterapist ve eğimten olan J. Ayres tarafından oluşturulmuştur.

Duyu bütünleme terapisinin seansları oyun odaklıdır ve salıncaklar, trambolinler, kaydıraklar gibi farklı ekipmanların kullanılmasını içerebilir. Farklı ekipmanlar farklı duyuları harekete geçirmesi hedeflenerek terapiye dahil edilir.

Bunun yanı sıra ayrıca derin basınç, fırçalama, ağırlıklı yelekler ve sallanma gibi terapileri de kullanır. Bu tedaviler duyusal uyaranlara aşırı tepki veren çocukları sakinleştirebilmektedir. Ek olarak, duyusal bütünleme terapisinin, duyu bütünlemede zorluk yaşayan çocukların duyusal açıdan yoğun ortamlarda daha sakin durabilme eşiğini arttırdığı ve çevresindeki değişimleri daha az rahatsız edici hale getirdiği de gözlenmektedir.

Duyu Bütünleme Terapisi Ücreti

Duyu bütünleme terapisi ücreti birçok etkene bağlı olarak farklılık göstermektedir. Öncelikli olarak, terapinin alındığı kurum ve terapiyi planlayıp uygulayan uzmanların mesleki tecrübesine göre ücret farklılaşmaktadır.

Duyu bütünleme bozukluğu olan kişinin hangi belirtileri olduğu, belirtilerin yoğunluğu, kaç seans devam edeceği, terapi sürecinde kullanılacak materyaller ve alanlar da terapi ücretini doğrudan etkileyebilmektedir.

Bu nedenle kesin bir ücretin belirlenebilmesi adına, terapi ve rehabilitasyon merkezlerine başvurarak önce uzman değerlendirmesi yaptırılmalı, daha sonrasında da uygun terapi yöntemi belirlenerek ücret kararlaştırılmalıdır.

Duyu Bütünleme Terapisi Kitap

Duyu bütünleme terapisi kitapları temel olarak üç farklı türe ayrılabilir. Bu ayrım, kitabın hedef aldığı kitle ve amacına göre yapılmaktadır. Bu üç grup, duyu bütünleme bozukluğu olan çocukların ebeveynleri için yazılan kitaplar, bu terapi alanında uzmanlaşmak isteyen terapistler için yazılmış kitaplar ve bu terapiyi alan çocuklara destek olmak amacıyla oluşturulmuş egzersiz kitaplarıdır.

Ebeveynler için yazılan kitaplarda, duyu bütünleme bozukluğunun ne olduğundan belirtilerine kadar pek çok bilgiye ver verilir. Aynı zamanda, bu bilgiler doğrultusunda duyu bütünleme bozukluğu olan çocuklarına nasıl yaklaşmaları gerektiği, evde nasıl destek olabileceklerine dair de pek çok bilgi içerir.

Alanda uzmanlaşmak isteyen terapistler için oluşturulan kitaplar en son bilimsel gelişmeler göz önüne alınarak terapi yöntemlerini ve araştırmaları paylaşır.

Egzersiz kitapları ise çocukların duyu bütünleme becerilerini geliştirebilmeleri için renkli ve eğlenceli egzersizleri içerir. Böylece, çocuklar eğlence yoluyla destek alabilirler.

Duyu Bütünleme Terapisi Eğitimi

Bu terapi sadece nitelikli bir terapi uygulayıcısı tarafından yapılmalıdır. Bu uzmanlar, duyu bütünleme terapisi eğitimi almış nitelikli bir ergoterapist, konuşma ve dil terapisti veya fizyoterapist olmalıdır.

Bu eğitim, duyusal bütünlemenin altında yatan nörobilim ve bilimsel araştırmalar hakkında ayrıntılı bir anlayış geliştirmenin yanı sıra duyusal bütünleme sorunları olan kişilere müdahaleyi değerlendirme ve sağlama konusunda uzmanlık geliştirmeyi içerir.

Duyu Bütünleme Terapisi İstanbul

Duyu bütünleme terapisi hizmeti veren birçok terapi ve rehabilitasyon merkezi bulunmaktadır. Ülkemizde bu merkezlerin birçoğu İstanbul’da yer almaktadır. Terapi için başvuracağınız merkezi seçerken araştırma yapmak çok önemlidir. Alanında uzman doktorların, çocuğunuza özel oluşturduğu programlarla terapi uygulanması, terapinin verimliliği için merkezi bir noktada konumlanmaktadır.

Arnavutköy ve Hadımköy’de, İstanbul’da iki farklı yerde hizmet vererek daha erişilebilir olmayı hedeflemekteyiz. Dilediğiniz zaman bizimle iletişime geçerek duyu bütünleme terapisi ile ilgili bilgi alabilir ve hizmetimizin kalitesini doğrudan tecrübe edebilirsiniz.